Point to point!


Vilken underbar dag det vart idag! Superhärligt väder med solsken. Inte så himla farliga avfallningar (vad jag har sett) och en massa skoj helt enkelt!
Tog självklart bilder som jag ska visa om det går!
Det är ju superkul att fara på point to point!

Det var dock en häst som dog. Sista racet för dagen, endast 4 starter och han ligger tvåa. Just innan sista hindret får hästen en hjärtattack, börjar bocka så jockeyn flyger av, hästen lägger sig ner, flåsar en stund innan han faller åt sidan. Jag var helt chockad! Trodde inte riktigt att det hände på riktigt. inom en minut hade dom satt upp skydd runt den stackars hästen. Jockeyn som red var även ägare till hästen och han kom snabbt på benen och försökte få upp hästen igen. Stackarn! Till och med jockeysarna bryr sig om sina hästar, faktiskt! Nä men det var ju en tråkig avslutning på dagen!

Här kommer lite bilder:

***

Nepp det gick inte nu heller, så jag får prova lite senare...

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0