Helg i London

Hade ju en riktigt bra helg i London och efter det har det helt enkelt inte blivit så mkt dator men kan ju gå igenom lite snabbt vad vi gjorde :)

lördagen drog vi in relativt tidigt, 10 gick tåget så ingen sovmorgon för mig. Eller ja, till åtta om inte Hanna hade ringt och väckt mig tio i sju. *HINT*
Iaf, när jag äntligen hittat igen Ylva på Kings cross drog vi vidare till Knightbridge för att hälsa på Hanna som jobbar på Harrods. Där var rean i full gång så det var bara att klämma sig genom folkmassan på nedervåningen för att ta oss uppåt. Babyavdelningen är ju på våning 4 och där var det betydligt färre folk. Tänk va rea kan göra folk galna...

Vi hittade dock ingen Hanna så vi drog in till SoHo för lite lunch istället. Italiensk pizza! :)
Sedan snurrade vi mest runt, tog en glass på regent street och kollade in den gigantiska leksaksaffären Hamleys och kolla runt! Blir det en flytt till London så ska jag lätt söka jobb där.

Våra stora plan för Lördagen var ju WE WILL ROCK YOU men eftersom den började vid halv åtta hann vi med en tripp till camden och träffa hanna efter jobbet en stund också.
Musikalen var bra, musiken kanon, handlingen virrig och artisterna helt suveräna! Nu är det bara Lejonkungen och thriller som jag måste se innan jag flyttar hem igen (vilket jag iofs inte ska göra på ett tag ;) )

Ylva drog hem efter musikalen men jag stannade i London och drog ut med lite folk jag träffade förrförra gången jag var där, en kul danskväll och efter lite snack somnade jag som en stock. Mina ögon gick i kors där i slutet. Speciellt på bussresan hem.

Söndag hände inte så mkt, gick runt själv, frukost i Hyde park, hälsa på Hanna på Harrods igen och sedan for jag till det brittiska museet och kollade runt. For hem vid sju och somnade på tåget. Skönt med en tidig kväll!

SÅ, det var min helg det, nästa helg blir det hästar, barnvakt, gym och parkhäng! Cant wait. Det är ju midsommarfirande i Hyde Park för alla LOndonsvenskar och dit vill jag men det verkar som min lördag blir lite fullbokad tyvärr - men vi får se! Allt går att ordna.


/S

Kommentarer
Postat av: Malin

Shit Sandra låter verkligen som att du hamnat helt rätt sedan Bury! Precis så som jag ahde tänkt mig det skulle bli när jag ville bli au pair. JObba få lite pengar men verkligen hinna upptäcka landet. Du verkar ha så otroligt roligt, och en bra familj att jobba hos som inte utnyttjar dig =).

Kram, kram!

2011-06-22 @ 13:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0