lier, lier pants on fire

Torsdag. Vad jag är glad att denna dag är slut.
Idag är nämligen lille frankie hemma hela dagen, vilket betyder mycket städning och gråt och tjaffs.
Dock har det gått relativt bra idag, hann städa nästan hela övervåningen innan han upptäckte att mamma var borta och började gråta. Då stängde han in sig i kontoret och vägrade komma ut. Han fick vackert sitta där tills jag hade dammsugat klart och då ville han kolla på film. Så det gick smärtfritt över.
Ridningen blev i led idag igen, rider då clovis och har jasper i led.
Det går bara bra förutom om dom blir rädda eller när jasper känner sig lite trög, då får jag nästan dra honom hela vägen. Men idag gick det bra, likaså longering av liten, vit ponny även kallad spindelnät... Fast på engelska då.

Fick prata med pappi och hanna under rasten och så hann jag med lite choklad också innan jag började igen vid fyra för att göra hästar och lasta liten, vit ponny i transporten.
Oliver hade nämligen hoppträning idag och det innebar em med francis igen.
TUR för mig så är han sjuk och låg och sov på soffan när jag kom in så hann med att stryka och diska undan innan jag bar upp honom i sängen vid fem. Stackarn var alldeles varm så han fick lite medicin och somnade snabbt om.
Som ni hör har det varit en otroligt lugn dag.

SEn nu efter middagen så trodde emma jag hade slarvat bort ett kort. Hon hade lagt det på bordet och jag hade städat bordet efter att hon farit. Bara det att jag inte kommer ihåg att det låg ett kort på bordet när jag städade.
Det låg på golvet i kontoret som jag kom på lite senare. Är dock gasnka säker på att Emma tror att jag ljög för henne när jag sa att jag hade hittat det på golvet i kontoret.
Eftersom francis hade legat och sovit hela tiden och hon var bombsäker att det låg på bordet när hon for.
Kortet hittade tillbaka iaf, tillsynes helt och orört vilket var tur eftersom det låg breve burken med pennor och med två små pojkar i huset kan mycket hända med pennor i närheten.

Nu blir det sömn tror jag, har en film jag ska börja se och sedan sova.
Börjar som vanligt vid sju imorgon och jag har en viktig dag framför mig. SKa äntligen ta mig mod och prata med Emma. Hon var på väldigt dåligt humör nu ikväll så hoppas det har gått över till imorgon. Annars blir det mindre kul!

Så, godnatt!
/S

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till, Sandra!/Stina

2011-01-28 @ 07:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0