Friday!!

Idag skiner solen, det är just över nollan men solen värmer ändå när den kikar fram mellan molnen!
Man känner redan nu att solen ger en helt annan värme än hemma i norr. Redan nu i Januari lix.

Imorse blev det ut och rida redan vid åtta. Jag hade mina stövlar på mig och det blev lite kallt i slutet. Det kändes lite små risky också eftersom det var is på vägarna och det var mycket trafik så jag tog det väldigt lugnt! När man har handhäst vet man ju inte riktigt vad som händer. Det är ju av uppenbara skäl enklare att ta hand om bara en häst om det skulle hända nånting...
Men jag kom hem oskadd. Lämnade ifrån mig Jasper till E som kunde sadla på honom medans jag tog en canter runt the green.
Swop och sen en till tur ut på jasper för lite canter!

Det var väldigt skönt att få komma in i "värmen" sen igen. Eftersom jag fick tvätta av jaspers ben med iskallt vatten så stod jag vid agan och värmde mig ett bra tag innan jag började tvätta tack. Då hade jag tagit in allt så jag kunde stå inne och göra allt klart!

När E drog till gymmet sopade jag undan och sedan blev det pussel och moonsand med fransic! :)
Så det har varit en helt okej morgon!!

Till lunchen hade jag tänkt prata med henne, men klockan 12 kom en granne och snackade över kaffe. Hon är fortfarande kvar så vi får se hur det går, kasnke får ta det i stallet lite senare!?
Så surt när jag äntligen bestämt mig att göra det.
Ja, det kommer väl fler tillfällen!

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0