Dag 9

Torsdag idag, om exakt en vecka fyller jag 20. ÅNGEST.
Då blir jag "vuxen" på riktigt. Det ser jag verkligen inte fram emot...

Iaf, idag så har jag Tagit in hästarna imorse och gett dom mat mm. Det är föresten jättefint väder här idag. Alldeles varmt ute :D Solen skiner och det e underbart! Bara så ni vet ;) Hehe
Nämen, efter det så gick jag ner till kycklingarna och städade ur deras hus, gav dom mat och plockade in ägg.
Huset är btw äckligt och det luktar inte mysigt. Så inte det roligaste jag har fått göra men tur det är litet. Inte så mycket att plocka ur alltså.

Jo, jag kan ju också berätta att jag nästan blev nermejad av en gris imorse!
Det är ju otroligt geggigt i deras hage efter allt regn och alltid när jag går in till grisarna så slänger jag maten på ena sidan hagen går runt och fyller sen vatten på andra sidan så jag slipper ha grisarna uppi mig.
MEN Idag när jag just skulle in och fylla på vattnet kom det en gris springandes och skulle dricka. Eftersom jag inte hunnit dit än sprang han till mig istället och börjar buffa på vattendunken jag håller i, buffar på mina ben och jag står där och glider runt i geggan med min tunga vattendunk och trodde jag skulle ramla pladask på rumpan i gyttjan. Höhö.
Tur att han sprang iväg gansak snabbt. Annars tror jag han lyckats fälla mig tillslut!
Ska ta nått kort på fläskbergen snart så ni får se va skitiga dom e. Tur dom e "små"


Efter det longerade jag hästarna, plockade ur diskmaskin, dammsugade lekrum + kontor, sopade och skurade kök +farstu och strök lite kläder.
När jag väl slutade käkade vi lite lunch och sen ville såklart frank leka. Så vi tittade på en naturfilm och kastade ballong, sen satte vi oss vid köksbordet och ritade.
Jag gillar att rita, så jag tog med mig lite upp så jag kan färglägga lite till. Ganska kul :P Som å va barn på nytt :D


Frankie valde tröja åt mig idag. Gick in i min garderob kom ut med den här och sa att den är perfect.
i guess so.

Nu ska jag fortsätta rita ;)

/S


Kommentarer
Postat av: S

Va kul o se lite bilder av huset o gården och så! Du verkar ju ha det bra iaf:] Va tror du om besök i november? ;D

2010-09-30 @ 18:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0