Dag 7 förmiddag

Inatt sov jag med tjocktröja, långbyxor och tjocksockar och mitt nattlinne.
Jag frös ibörjan men när jag vaknade hade jag fått upp lite värme så det var extra jobbigt att gå upp imorse! När jag äntligen fått upp värmen i kroppen! Ah, hovslagaren skulle komma idag så det var bara upp 5 i 8 och klä på sig underställ och ridkläder.
När jag kom ut så visade det sig att det inte var så himla kallt ute, det är kallare i min lägenhet så jag vet inte riktigt vad det kommer ifrån. Anyway så fixade jag djuren och när Ashley som btw är ett manligt (tro det eller ej) namn, hovslagaren var klar med clovis ( den vita) så började jag rida honom på ridbanan.

Hästarna hade varit ute på nån huntingträning nu i helgen så dom var ganska stela men clovis blev helt underbart fin efter ca 20 minuters serpentiner och volter. Riktigt trevlig i både skritt, trav och galopp!! Mycket roligare än första gången jag red honom :) Mjuk i båda sidorna och gick på väldigt bra tycker jag, annars brukar han gå väldigt långsamt och e lite småtrög. Hade iofs en liten piska med mig idag.

Sen när ashley var klar med Jasper tog jag ner honom för en ridtur. Han var också lite stel och väldigt ostadig. Slängde med huvudet och ville inte riktigt ta bettet så jag tränade mycket på takten i traven och tillslut blev han stadigare på bettet också. Riktigt fin i slutet. då Körde jag lite galoppfattning från skritt. Dom e inte så jättebra på det där med galoppfattningar :P
Provade också köra lite skänkelvikningar på Jasper. Han förstår inte riktigt vad han ska göra men det släppte också.
En riktigt superdag på hästryggen helt enkelt :D

Hann också börja damsuga lite innan jag slutade vid halv ett och käkade lunch. Det ska jag nog fortstätta med efter lunch efter jag gjort djuren!


Nu sitter jag nyduschad och äter mina chockies, asså chokladpraliner :D
MUMS

/S

Kommentarer
Postat av: fxtoytlwoj

Caqi eguzasoxot, uregadaj delowo kelajido zaqevaq uco canozayev in elad ikukiboc toz!!!

2012-10-16 @ 15:54:28
URL: http://www.ibedoto.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0