Vilken dag

Många nya intryck idag. Fick köra bilen själv för första gången, och det innebär att man plötsligt måste veta vägen dit man ska... PLus att jag fick köra i mörkret, åka en annan väg och hämta upp två spanska tjejer på vägen hem också. Och det utöver franskan!

Frenchclass gick iaf super, var två lektioner efter de andra men jag tycker jag klarade mig ganska bra ändå, hängde på och kunde ju svara på frågorna! Fick också låna en bok av en kille som heter Matt så jag kan jobba ifatt till nästa vecka! Jättesnällt! Han satt också och förklarade en massa som jag missat fram tills nu, som hur man böjer feminint och maskulint mm
Just nu känns det lite omöjligt att jag någonsin ska kunna lära mig prata och förstå franskan men jag ska plugga på, mitt mål är att kunna prata franska som engelska. Alltså göra sig förstådd gasnka bra!
Även om det är en bra bit in i framtiden. Måste nog flytta till france nästa så jag får träna ;)
Hur coolt hade inte det varit!
Paris <3

Iaf, jag kom hem helskinnad, bilen är hel och jag körde bara fel en gång i mörkret. Emma tyckte att jag passed min första bilprövning! Kanske kan få låna bilen imorgon om jag har tur då!
Hanna ska in till Bury men eftersom jag måste ta igen lördagstimmarna så jobbar jag på morgonen, rida och sen flytta får. Vilket innebär 9-12/13 så jag hoppas jag hinner in till bury ett tag iaf!
Måste gå på bibblan och kolla om jag kan låna en franskabok eller om jag kommer måsta köpa den, kostar iofs bara 13 pund men ändå! Vi får se, Matt tipsade om en hemsida där han beställt sin bok så jag får väl kolla där isf!



Godnatt
/S

Kommentarer
Postat av: Anonym

wohoo, bästdottern min.. kramar och tänk på att undvika folksamlingar i london det är hög risk för terrordåd där nu.

2010-10-06 @ 08:57:58
Postat av: S

Stanstead.. check. Mitten/slutet av november tror jag iaf?^^ Va tror du om det, något annat förslag? :) Kram!

2010-10-06 @ 15:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0