Fåååååår

Ah, Ridningen idag gick bara bra, clovis skötte sig kanoners och det blev en riktigt härligt ridtur. Tror faktistk att jag prefer honom och hans lugna temp gentemot Jasper. Det var så skönt att han var så lugn och fin idag. 
Jasper gick också bra, han har fått muddfever så vi får bara vara på vägarna och rida så det blev bara skritt och trav på honom.  Men han e ju så mycket mer att hålla koll på hela tiden så man måste vara med hela tiden, även på en skrittur.

När jag kom tillbaka vid 11 så var det dax att jaga får. Först tränga in alla 18 i en liten gång mellan hagarna, sortera ut de 6 största och sedan släppa tillbaka de 12 mindre i den första hagen igen. Andas lite, blåsa på min onda fot som ett galet får stämplade.
Sedan fösa de 6 gamla haggorna in i stallet där sedan gubben med 10.00 andra får kom och hämtade dom.
yepp, vilken morgon.
Han även mocka, tvätta träns och byta vatten innan jag slutade klockan ett.

Sen sprang jag upp för en snabb dusch (stanken var ohärdlig) innan jag följde med Emma in till Bury vid 13.10.
Så nu har jag öppnat ett bankkonto, köpt ett kollegieblock för franskan och hunnit fika med Hanna innan jag börjar igen om 10 min.
Längtar så till sängen ikväll!

Ska plugga lite franska innan jag börjar så,
Au revoir!

/S


Kommentarer
Postat av: Anonym

orvar till dig med;-) kul dag hihi/kramis mamma

2010-10-06 @ 22:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0