Dag 14!!

Nu har jag varit här i två hela veckor, galet vad tiden har gått fort!
Idag har jag iaf ridit båda hästarna på ridbanan.
Clovis var riktigt fin i slutet och när han äntligen var mjuk och fin i bägge sidorna i alla gångarter provade jag att göra en liten skänkelvikning. Superduktig. Han e ju 6 men inte riden sen han var 4 så han är väldigt grön, vilket är jättekul! Han har nog aldrig gjort det förrut så han fattade inte riktigt men det var bara å börja väldigt lätt så ska han nog snart vara värsta dressyrhästen :D

Jasper var lite klurigare idag. Han e väldigt sladdrig i sidorna, trippar fram och jag har ingenting i tyglarna fast inte på ett bra sätt utan jag har ingen kontakt med bettet alls och det vill man ju ha.
Nu går ju han iform heeeela tiden iaf men det blir väldigt lätt bara slamsigt och ponnyaktigt.
IAF så försökte jag rida på en rak linje och rakrikta (vilket han inte kan alls) och försöka få honom att ha en bra takt och lite mer kontakt i bettet. Han var inte toppen men jag fick bättre kontakt, lite mindre tripp men rakriktningen gick åt skogen. Måste ha honom på betten innan. Annars sladdrar han bara undan hela tiden....

Efter ridningen har jag jobbat i trädgården igen och plockat ris.
Men När jag slutat och käkat lite lunch vid ett så har vi varit ute och kört, sista gången innan jag ska få köra helt själv! Det ska bli spännande! Börjar om en halvtimme igen, måste städa lägenheten!!

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0