Åter till vardagen

Hallå igen!
Nu har vi kommit tillbaka från London och båda i ett helt stycke. Ingen bombning alltså och det var ju skönt!
I fredags eftermiddag kom Maria och Hanna hit och vi for in till Bury för att kika på bio, vi såg den nya filmen med hon från greys och han från las vegas... Kommer inte ihåg vad varken filmen eller dom heter men den handlar om att deras bästa vänner dör, dom måste ta hand om deras lilla dotter tsm. Det var en bra film!

Efter det skjutsade hanna hem mig och maria hit och vi fixade lite och gick isäng vid 02.00 och skulle upp 06.15 på lördagmorgon. Gissa om jag var trött. Fy tusan!! Men vi kämpade på och kom iväg i tid så vi inte missade tåget iaf! Väl i London tog vi det lite lugnt, tänkte fara till hotellet och checka in så vi slapp släpa på våra väskor hela dan. Det var bara det att hotellet som sa att dom låg centralt breve st pauls låg i själva verker ute i zon 3, typ ghetto... Nästan. Det tog över 1 timme att överhuvudtaget ta oss till vandrarhemmet.
Det var ett fint hotell och ganska billigt men väldigt långt ut och det är ju inte så kul kanske... Vi fick lägga ganska mycket tid på transport tyvärr.

När vi kom fram till hotellet så hade dom skrivit fel incheckningstid när vi boka så vi fick vänta en hel timme på att få vårt rum. Just då kändes det inte så jättekul, mest jobbigt och vi hade inte riktgt kommit igång.
Vid 14 for vi till en marknad och jag hittade min yazoo!!!
Vid 15 var vi inne vid oxford street och köpte massa kläder. Jag en jacka och en fin, mysig tröja och maria två klänningar och en kofta. Sjukt kul!
Sen när vi skulle promenera till Picadilly circus så måste vi gjort nått riktig konstigt. Vi gick från oxford circus följde skyltar mot picadilly och efter ett bra tag promenerande var vi tillbaka på oxford circus. HUR nu det gick till...

MEN vi fick sen en massa zombies som gick runt, var inne på en sjukt cool leksaksaffär. Paradiset för barn!
Och alla butiker sen, det var en riktigt mysig promenad iaf, men när vi kom fram till att vi var tillbaka gick vi och tog underground istället. Så vi skulle komma fram nångång!
Så vid 19 var vi vud picadilly, käkade lite middag och sen vid åtta gick vi på en teater just vi picadilly circus. Den hette 39 steps och var riktigt bra och rolig! Fick halva biljetten av maria i födelsedagspresent också så det var helt perfek :D
Det var bra att den slutade i ganska bra tid också så vi hann tillbaka till hotellet och kunde somna i ganska bra tid!
Skönt!

Söndag vaknade jag vid halv åtta och tog en dusch innan vi gick och käka frukost.
Utcheck, kolla tågtider och köpte biljetter till madame toussaud (?) och London eye.
Först var vi på MT och det var riktigt coolt! Jag hade tyvärr inte batteri i min kamera så bilderna blev inte så bra på marias kamera :( Men det var kul att ha varit där iaf! Efter det for vi till London eye som var helt okej! Jag förstår det inte riktigt men som tidigare så är det kul att ha gjort det!
När vi var klar där så hade vi circus 1,5 timme att ta oss till kings cross och ta oss hem.
Maria tog kort med en orm och vi promenerade från London Eye till Big ben och tog tunnelbanan därifrån istället.

När vi kom hem från tåget kom emma och hämtade oss, sen följde jag maria hem till henne för att sedan bli hämtae av hanna och så for vi till en pub i newmarket, körde lite kareoki och träffade  elisabeth. Vid ett var jag hemma och jag stupade isäng direkt.
Var däremot inte trött imorse så det var ju lite konstigt. Man lär sig väl antar jag...
Så har ni min helg i london lite snabbt!

Imrose har jag också städat och ridit. Huh. Nu ska jag bara chilla ett tag till innan mina sista timmar idag.

/S

Kommentarer
Postat av: S

YaZOOOO! :O <33

2010-10-11 @ 20:02:27
URL: http://halsningfrannorr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0