All night long

Så var denna lediga onsdag nästan över.
Nu e det bara barnvaktsdelen kvar och det ser jag ju bara fram emot :P Konstigt nog!
Imorgon börjar jag inte förrän klockan 11.30 så rejäl sovmorgon men då måste jag lägga lille frank helt själv och det kan ju bli intressant! Hoppas bara han e snäll annars blir det en jobbig dag :S

Mina två timmars jobb idag gick bara bra! Lite ironing, plocka bajs, ta in hästar och mata får och katt.
Sen bad och så också såklart. Badet gick väl helt okej. Oliver har börjat slå mig, inte hårt men ändå. Det gillar vi inte. Hur ska man göra?
Ignorera eller säga ifrån?

Han vill gärna ha uppmärksamhet av mig, för hans mamma är väldigt mycket med frank den yngsta så han hamnar lite i skymundan. Synd. Men det har gjort att jag använder det som att ge honom uppmärksamhet när han e snäll och de funkar ganska bra, förutom med att han gärna vill "slå".

BARN!

Iaf, lyssnar på min giggaradio som jag gillar tills jag sak va barnvakt, om ca 40 min. FUnderar på att promenera dit faktistk. ÄR ju bara i närheten, emma tycker jag ska ta bilen för det e mörkt och vägen dit är väldigt dålig. Vi får se, ska fråga henne igen. Om det blir sent inatt kan det ju va skönt med bil, spec om det regnar...

/S

Kommentarer
Postat av: mamma

du får inte låta honom slå dig, ta tag i det direkt och säg till, och ge ingen uppmärksamhet förrän han slutat, eller säg till och försök få honom att göra nåt annat, hälla vatten över huvet tex- du gör det jättebra med dem det är inte lätt...

2010-10-20 @ 21:19:20
Postat av: Stina

Precis, han måste få veta att han gör fel och att du inte accepterar beteendet. Blir det mycket besvärligt måste du höra med mamman vad hon tycker du ska göra, kanske får henne att ägna sig mer åt den större. Det är inte lätt att begripa sig på barn, haha. Verkar som du klarar det utmärkt, dock!

2010-10-21 @ 07:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0