Torsdag

När jag vaknade klockan 7 imorse ösregnade det. Himlen var öppen och jag hörde hur det blåste och regnade massor! Inte så kul att ligga där i värmen, veta att om 45 min ska jag ut och rida i det där vädret.
En sån här dag vill jag ju helst bara sjukanmäla mig. Eller ha en ledig dag iaf!
Medans jag låg där i sängen och såg minuterna ticka förbi och vädret fortsätta vara lika jäkligt så förlorade jag nästan hoppet på en trevlig dag!
MEN som ett under slutade den värsta stormen just när jag skulle gå ner för att börja och när jag gått ner för trappan hade det till och med slutat regna (för en kort stund) Snacka om att jag blev glaaaad!
Sen började det såklart storma igen när jag väl skulle rida vid halv nio men jag fick iaf en mjukstart ;)

Började med fina clovis som jag hemst gärna hade tagit med mig till sverige när jag slutar här. Han e så fin och har riktigt trevligt steg. Tror han skulle kunna bli en trevlig allroundhäst.
Och vilken skillnad det har blivit sen jag red honom första gången. Stel som en planka, ingen energi och nästan slääääpade benen efter sig. Nu är han mjuk. Går i stadig form och har en bra takt. Härligt övertramp har han fått också!
Enda vi har kvar är vänster galopp. Då vill han inte riktigt slappna av i sidan och mjukna till  men å andra sidan är höger galopp så otroligt fin så jag vet att han kan, vi ska bara klura ut hur ;)

Jasper var dock inte lika rolig idag. Han e ju toppenkul att rida ut på, har energi och vill framåt. Men idag och på banan är han bara en pigg häst utan framåtbjudning. Hur nu det går ihop. Stressar hela tiden, tar superkorta steg och håller på med huvudet hela tiden. Han är så oskolad och så gör han precis som han själv vill. inte som jag vill alls. BLÄ på det idag. Han och mira verkar bara så olika ju mer jag rider jasper.
Lika är dom ju men han har inte miras kapacitet. Steget finns inte. Kan inte slappna av och vila på steget. Böja på nacken kan han väl iofs. Hur bra nu det är.
Nej, ni märker väl att det inte gick så bra på vår ridtur. Är faktistk riktigt bersviken. Han har aldrig varit riktigt såhär dålig förut.

Nu sitter jag iaf i köket och ska städa lite innan jag slutar klockan 12. Var bara tvungen att få i mig lite mat.

/S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0