Regn, regn, regn

Nu börjar de fina dagarna utan regn bli färre och färre och oftast kommer det minst en skur per dag. Just nu ösregnar det ute och jag är bara skura-två-golv ifrån att måsta gå ut i renget och rengöra hönshus, grishus + fylla på vatten till får/gris/höns. Kul? nja, mindre pepp.
Men jag har bara mig själv att skylla som trots 30 kg packning inte fick med mig regnkläder.
Man kan ju undra hur jag egentligen tänkte. Jag ska till england där mitt första halvår består av höst och vinter vilket i england betyder just regn.
Jag var för upptagen med att packa ner alla mina randiga tröjor så jag glömde helt enkelt.

Men, detta blir uppenbarligen inget deppinlägg för under den korta paus jag tar för att hugga in på min banan och klaga över regnet i bloggen så slutar det nu att regna, sista dugget försvinner nog snart och jag ska skynda mig att skura golven så jag hinner göra allt i pausen mellan regnskurarna.
För vad som är bättre med england om man tänker regn så är det just skurar som förekommer här. Knappt några heldagar med ösregn.
Så så länge man försöker hålla sig innomhus just den korta period det öser ner så klarar man sig rätt bra. Har än så länge bara råkat ut för skurarna två gånger under min 2 månaders långa boendetid här. En gång arbetade vi i trädgården och den skuren kändes extra lång och blöt. Sen en ridtur. Jag var BLÖT ända in till underkläderna.
Så kalla mig lyckost, men jag säger bara ett ord: Taktik.

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0