Måndag förmiddag

Började klockan åtta imorse. Vaknade vid sju och tog det ganska lugnt. Sov i mitt underställ så det skulle vara varmt när jag vaknade imorse, det funka jättebra! Inga fler iskalla kläder på morgonen ;)
Dock betyder det att jag mer eller mindre måste bo i mitt underställ mm. Vilket inte klänns lockande. Så jag får helt enkelt försöka hitta en annan lösning.

Började iaf dagen med att städa hela övervåningen. utan lista! Första gången jag fick köra självmant. Så jag sprang runt som en galning för att hinna allt. Sorterade även pojkarnas lådor mm! Bland alla böcker och oj. Fint blev det! Hoppas bara hon är nöjd.
Vid 10.10 sprang jag ut för att ha hästarna klara vid halv elva, men det slutade med att jag fick rida båda hästarna själv eftersom hon har ont efter fallet igår. Förståligt, det är jättehårt i marken nu! Så jag började rida Clovis,  som pga väntat snöfall inte fått så mycket kraftfoder de senaste dagarna. VIlket resulterar i trög, långsam häst. Försökte inte sätta så höga krav utan mest rasta idag, körde lite snett igenom, serpentiner och timglaset som vi gjort endel på Elisabethträningarna förr i tiden.  Han var lite stel men slappande av tillslut.
Dock fick jag kämpa på ganska bra, var alldeles svettig när jag kom tillbaka, han fick mig att jobba rejält!

SEn var det bara å hoppa upp på Jasper som verkade ha mycket energi, inte pga mat men han har inte kunnat gå så fort och hårt de senaste dagarna. Det blev mer finlir med honom, tänkte inte pressa utan mest rasta. Körde samma övningar som med clovis men la till galopp istället. I slutet hade han ett riktigt bra stöd i handen, fint steg och avslappnad form! Var helt förundrad! Kändes toppenroligt att rida han idag, visst var han lite het på gröten men det gick ju bra ändå! Galet nöjd var jag :D

SEn var det bara ta in lillponnyn och gå in i värmen för soppa. Det började snöa när jag skulle hämta ponnyn och det var så härligt. En bra dag so far!

Eftersom jag hade ångan uppe så passade jag på att skrubba köket mitt och damsuga och städa i min lilla lägenhet. Har bara sovrummet kvar och då tog energin slut. Så det passar bra med ett inlägg, en salt sill och lite datatid innan jag blir kall igen, då ska jag fixa sovrummet ;)

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0