Måndag eftermiddag

Började klockan 4 och gjorde två snabba timmar!
Första timmen var jag mest ute och gjorde djuren, andra timmer lite läxor, bad och diska.
Helt okej!!

sen när jag slutade tog jag och christopher ut land rovern på en kort tur för att hitta alla knappar.
Kommer ju måste köra den nu när jeepen är såld och borta :( Kommer definitivt sakna den, varm som den var.
Annat kan man säga om Land Rovern... Som jag föresten ska ta till franskan imorgon! Gosch.

Sedan blev det lamm och två glas vin till middag, lite snack, bilder på döda råttor ( fråga inte ;) ) och lite mer snack. Tydligen ska jag, som förövrigt måste vara sveriges sämsta på matlagning, göra svenska köttbullar till dom någon gång. Från scratch. Mamma hjälP? :P Eller Ylva? Tror nog det ska gå bra, ska bara hitta ett recept.

Nu är jag på rummet igen, ska lägga mig i sängen och titta på nått avsnitt at topmodel och läsa amelia, Fick från Tobbe, monica, zak och katterna i födelsedagspresent! TACK!!

Imorn börjar jag jobba klockan 09. så jag får lite sovmorgon! Det känns skönt, även om man verkligen kommit in i rutinen att vakna tidigt ( och somna ännu tidigare) så tackar man inte nej till sovmorgon!
Ska nog ta och lägga mig i sängen nu iaf, innan värmen försvinner om 10 min!

gnatt!!




/S

Kommentarer
Postat av: köttbullen

0,5 st gul lök(ar) (eller 1 liten lök)

1,5 dl vatten

1 tsk salt

500 gram nötfärs

5 msk ströbröd (lr havregryn lr nåt liknande)

1 krm svartpeppar, malen

1 msk smör

Tillagning

1. Låt ströbröd, salt och peppar svälla i vatten.



2. Riv löken på den finaste sidan av rivjärnet. Arbeta samman nötfärs, lök och ströbröd till en jämn smet.



2. Rulla färsen till köttbullar, ett tips är att blöta händerna innan du rullar. Stek i smör eller margarin på medelstark värme. När de har fått fin färg, sänk värmen och efterstek i ca 5 minuter. gärna med en skvätt vatten i pannan, eller grädde så har du sås. lyckas du där får du göra dem hemma till jul oxå ;-) kramiz mamsen



2010-11-30 @ 16:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0