Frost

Imorse var det kallt, inte lika norrlandskallt man är van vid under den här tiden på året. Men kallaste dagen hittills i England iaf, Frost på marken och nu åker understället på. Oftast så rör man ju på sig hela tiden iom att jag rider, mockar, kör skottkärror och går runt väldigt mycket. Men jag vill ju inte kylas ner när jag väl stannar av en stund!

Eftersom Emma ska ut på hunting med clovis idag blev det en ridtur på Jasper imorse när jag började. Och när jag red över den stora grönområdet här vid huset, även kallad "the green" (hehe) så var det frost på gräset. Om man då kisade och tittade mot solen såg det nästan ut som snö! Vad jag saknar snön. Hoppas att umeå levererar när jag till julafton kommer hem. Snö ska det va, mycket snö!!

Nu har Emma dragit iväg och jag är ensam i huset. Har sopat och skurat och städat toan. Bara dammsugarn kvar. Och jag som inte slutar förrän klockan 12. Därför tar jag en liten bananpaus. Åt ingen frukost imorse så jag börja bli lite småhungrig känner jag!

Nä, back to cleaning! Imorgon kommer ju anne så jag måste hinna städa min lägenhet också!
/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0