Barnkalas

Började vid sju imorse och gick ut i stallet för att hjälpa till, mata djuren och longera clovis.
Vid halv nio gick jag in och gav pojkarna lite frukost och passade även på att käka lite själv också. Är ganska dålig på att äta frukost på morgonen...
Efter frullen tog vi det lugnt, pojkarna traschade lekrummet medans jag strök lite tvätt och försökte få på dom alla kläder, piratkläder och ytterkläder för klockan 10.30 var det BARNKALAS!!
Nu i efterhand var det hemskt.

Barn överallt men det var typ bara mina två som knappt lyssnade och var lite odrägliga. Lite jobbigt var det när inte äldsta pojken lyssnade alls. Eftersom han inte ens var medbjuden på kalaset... Ajajaj.
Hursomhaver så har vi kommit tillbaka hem nu. Pojkarna hostar otroligt mycket och fransic däckade nyss i soffan. Alldeles utpumpad stackarn. Sjuka är dom så det är väl förståligt.
Emma vill att dom ska rida idag men vi får se hur det går, om dom hostar såhär mycket är jag inte så säker att dom borde rida. Men det kasnke blir bättre nu under dagen.

Jag ska iaf passa på medans det är relativt lugnt här i huset att gå ut och fixa stallet, plocka lite bajs, borsta hästen och ge alla djuren mat. Sen blir det att börja plocka undan här inne också, det ser förjävligt ut!!

/S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0