Jag behöver hjälp!

Alla tips och utskällningar tar jag gladeligt emot! För jag har nämligen ett problem jag mååste lösa!
Det är ett hundproblem så ni vet!

Det hela böjade väl för ungefär en vecka sedan då min älskade lilla hund fick för sig att kissa i både mammas och min säng ( måste jag säga att min säng också är hans?)

Vi trodde vi gick ut med hon för sällan och började öka antalet prommisar och det verkade bli bra, dagen efter var det bara kiss i min säng. Två täcken på två dagar! Jag var glaad ;) haha NOT! Men vi gick ut med honom ofta och trodde det skulle blir bättre! Sen den dagen stänger vi sovrumsdörren när vi inte är hemma ;)

Idag, när jag kom hem vid kvart över fem som vanligt tog jag med Joey ut på en liten prommis, Min dörr var stängd som alla andra dagar...
När jag kom in igen öppnade jag datorn och satt och kollade den ett tag till maten. Medans jag sitter med datorn kissar han i sängen just breve mig!!!
Jag märker det tyvärr inte då utan efter ett litet tag!
Jag fattar inte, har så många frågor! Men den största är...

VARFÖR???
Hjälp någon?

Jag hade innan  jag satte mig kännt igenom hela täcket och då var det torrt!
Jag hade ju också alldeles nyss varit ute med honom! då menar jag typ 10 min!!

tacksam för alla tips jag kan få!

/S


Kommentarer
Postat av: Magda

Det är inte ett speciellt ovanligt problem, även tikar kan få för sig detta. Inte så kul när det händer!



Det är en form av revirmärkning en del kallar det för dominanshandling (men vet inte om man ska gå så långt)....sängen är ju en kär plats..!



Låt han aldrig få vara i sängen när ni inte är själva i den. Lär att där får man bara vara när ni ska sova på natten. Stäng dörren om ni inte är i sovrummet. Det gäller att ha ögon i nacken så att ni kan säga till när det sker...därför måste ni ha dörren stängd.



Hoppas det löser sig!

Kram från oss!

2009-10-17 @ 11:55:50
URL: http://www.dogbytes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0