Lördag

En sak, helgerna går alldeles för fort!

Är det någon annan än jag som tycker att det nyligen var torsdag, och att jag gärna spolar tillbaka bandet till fredag eftermiddag, då man har heela helgen kvar?
Det gör jag, jag önskar att helgerna skulle vara tv till tre dagar längre, eller varför inte vända på skiten?
skola lö sön och ledig resten?
Problemet ligger i att fredag kväll går för snabbt, Antingen för att man går ut, eller ligger hemma och känner att man har all tid i världen!
Lördagen går ut på att fortfarande tro att man har all tid i världen och därför skjuta upp alla saker man borde göra. Eftersom man har ju hela helgen kvar...
Sen kommer Lördagkväll och man ligger i sängen och undrar vars dagen tog vägen och vad man egentligen gjort!
Ingenting...
På söndagen kommer verkligheten tillbaka, det är då paniken sprider sig som ett gift och man surar på sig själv att man sköt upp alla lördagsaktiviteter... såsom att städa.
Jag brukar då bestämma mig att en vecka till inte gör så mycket skada och skjuter upp det till lördag veckan efter! Inget superbra tips om man vill ha glada föräldrar, men mina är inte så tokförtjusta i mig från början så för mig gör det ingen större skillnad :P
Alltså går söndagen ut på att hitta på ursäkter och deppa för en lång kommande vecka och längta tills helgens sovmornar hägrar igen! Tänk om man för någon gångs skull kunde njuta att man faktiskt är ledig på söndagen också och att måndagen faktiskt är en rätt slapp dag... och att nästa helg bara är 5 dagar bort... och att veckorna går så himla fort nu för tiden... och att för varje vecka och helg som går, ju närmare kommer dagarna i vår som vi alla längtar till!
Så, söndag är faktiskt en rätt bra dag!
Fast just nu känns det piss att inte få fler sovmornar :(
Ska börja ta vara på mina helger ist!
Och någon dag ta mod till mig, prata med mina föräldrar och göra det jag allra helst skulle vilja göra!!
Den dagen kanske jag inte längra känner mig fånge i mitt egna hem... Jag vill ju bara inte bråka.
vad ska jag välja, bråka/svika och få känna mig fri/göra det jag helst vill göra eller bara acceptera deras förbud, ljuga för mig själv och känna mig fången?
Det är så svårt, synd att jag redan har spelat stödkortet...

Imorgon ska jag iaf försöka att städa lite, suga upp lite dammråttor och plocka undan alla saker på bänken... Om jag orkar... Det får vi helt enkelt se imorgon!

 Jag saknar henne <3 sådär från ingenstans!!

Melodifestivalen föresten, vad är det för skämt?
Allt går numera åt att lura det svenska folket på så mkt pengar de kan medans vinnarna redan är utvalda iaf...
"gör allt så krångligt så ingen förstår hur mkt pengar de ger oss"
Nä, ändra till det gamla hederliga sättet, en omröstning! Det dög förut, varför inte nu?

Nu, tråka i sängen och slötitta på tv, finns det nå intressant måtro?

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0