Drömmar - Ett unikt tillfälle att uppleva.

Inatt drömde jag en massa konstiga drömmar. Det var en blandning av något nytt och gammalt med lite blandade personer. Dock så slutade den på bästa sätt och var en rätt bra dröm ändå, tillslut!

Det är konstigt det där att drömma, vars får man alla ideér från? HJärnan är en riktig klurig sak som man inte riktig använder fullt ut när man är vaken tror jag! Visst jag är bra på att dagdrömma och måla upp senarier men aldrig lika bra som i drömmarna! Intressant! 
Själv tror jag inte så mkt på att hjärnan går igenom känslor och intryck från dagen. Den är för smart för det!
Vi har helt enkelt fått ett tillfälle att i en helt annan värld prova på saker och uppleva saker som vi annars inte kunnat göra i verkliga livet!

Vill du flyga? MEn gör det då, ingen stoppar dig. 
Jag har själv förlorat hela världens befolkning + min familj i gapet på en stor dinosarie.
Jag har  blivit jagad av en varg i skogen vid mitt gammla dagis och blivit biten i nacken.
Jag har upplevt hur det är att flyga men också att leva som sjöjungfru.
Jag har ridit på ett kattdjur och blivit jagad i en skog. Där dom sköt mot mig med pilar. Jag var för smart och gömde mig för dom!

Och mkt mer såklart! Både verkliga och overkliga drömmar!
Det kasnke inte låter som några bra drömmar det där men nu har jag ju upplevt det och ja det gjorde ont när jag blev biten av vargen, fruktansvärt. Men nu vet jag ju det... Och jag slipper prova i verkligheten!


Varje kväll när jag lägger mig och ska sova bestämmer jag mig för vad mina drömmar ska handla om, jag fantiserar tills jag somnar! Visst, dom blir inte alltid som jag tänkt mig men jag har märkt att jag kan påverka vad jag drömmer om! Det är riktigt spännande och intressant!

Så jag tänker då fortsätta måla upp bilder och bestäma vad jag ska drömma om, för annars skulle jag gå miste om en massa roliga saker jag fått göra i min andra värld! Jag uppmanar er att prova på för jag lovar det är värt det!

 

/S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0