Så hemskt! Fina mira!!!

Jag for till stallet vid halv tio för att ta ut mira som stått inne efter träning idag! Hon låg ner när jag kom och hon låg kvar när jag gick in!
Jag uppmärksammade att hon andades väldigt tydligt och lite tungt, efter en stund blev jag ite orolig. Fjantig ja men det är så jag är! Hon har ju legat kvar hela tiden och jag satt och kliade henne ett bra tag. Sedan efter en stund la hon mulen på mina fötter och huvudet mot mina ben och så Hummgnäggade hon, vet inte hur jag annars ska förklara, hästfolket fattar om jag säger att det lät som när dom hälsar!
Iaf, och så börjar puffa lite på mina fötter men lyfter inte huvudet!
Sen så är hela hästen på väg att tippa åt sidan!
Det var så hemskt!! Jag trodde typ hon skulle dö rakt framför mig! Nu i efterhand så förstår jag ju att hon förmodligen bara var trött och somnade mot mina ben! Men då blev jag jätterädd! Men det känns lite som om hon kände sig trygg när jag var där och kunde vakta, eftersom hon då kunde sova!
Mina fötter var inte närmast heller utan hon var tvungen att sträcka sig lite och vända huvudet för att kunna  lägga mulen på mina fötter!



FINA MIRA!!! Vill inte sälja henne!!!!
Åh, tårarna bara rann och mamma var tvungen att komma för jag ringde henne, vart ju så orolig!
Dock så hade mira rest sig upp när jag gick ut för att ringa mamma och efter det var hon som vanligt!
SKÖNT!

Nu blir det iaf sängen! Imorgon måste jag träna Joey lite grann och sen räkna matte innan jobbet!

Och äta jordgubbar såklart ;)


/S



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0