I´m back

Hej bloggen, äntligen tillbaka från helgen. Som ni kasnke märker blir jag dålig att blogga på helgerna, det är för att jag gör så mycket annat och har helt enkelt tid. Så ni får nöja er med uppdatering under veckorna ist :P

I helgen var min Papi här från sthlm och vi har bland annat firat min bror som fyller år om ca 2 veckor. Tårta och hela köret, det var mums. Under lördagen var vi hela dagen i bygdsiljum och åkte slalom tills vi alla var helt slut och inte orkade mer. Jag måste erkänna att det är sjukt roligt att åka slalom. Dock hade jag, dum som jag är, tagit på mig massor med kläder som inte var nödvändigt.
jag hade långkallingar, mjukisar, underställ och hela köret, till och med fleece över. Måste jag säga att svetten rann redan innan jag hade fått på mig skidorna?
Redan efter första åket fick jag gå in för att ta av mig nästan alla mina kläder. Luftig, blöt och med just och pass kläder på mig under mina tjockisbrallor for jag sedan ut och gjorde backarna farliga.
Jag stod iaf på benen hela dagen och därför är jag nöjd. hehe. Fötterna gjorde inte lika ont längre efter jag tog av mig mjukisarna och bara hade långkallingarna på mig! Wonderful.

På lördagkväll var vi alla rätt knäckta, så vi såg på robinson, käkade tårta och gick och la oss. Så enkelt var det. jag, som skulle upp och jobba dagen efter var inte så nöjd. Hade helst av allt velat ligga kvar och sova under söndagmoronen med alla de andra iställetför att masa mig upp, och fara till jobbet :(
Man kan inte få allt här i världen, och fast det var drygt måste jag erkänna en sak för er, jag ångrar mig inte ;)
Igår var nämligen en bra dag för mig och jag sålde inte mindre än 11 stycken lotter och är faktiskt supernöjd! moneymoneymoney! Åh vad jag längtar till maj och lön :D
Ska jobba nu till onsdag igen, då mellan 16 och 21. Känns lite jobbigt men jag hoppas att det går lika bra!
Går det såhär bra kan jag väl tänka mig vara kvar ett tag och dra in pengarna ;)
Så, köp en lott av mig :)

Idag är det måndag och det har faktiskt varit rätt många som ringt på cykeln! Så förhoppningsvis får jag den såld idag och kan få in ytterligare lite pengar till månadens utgifter.
känns faktiskt bra att ha fått igång det här med jobb och pengar. Annars hade jag måstat tacka ja till ett av alla jobberbjudanden pappa har åt mig. Problemet är ju att alla jobb är i sthlm och jag känner verkligen inte taggen att fara dit över en hel sommar.... Men man vet ju inte hur det blir. men jag hoppas på få ett jobb här i sävar. Typ ica, kyrkan mm. Hade verkligen inte varit fel :D

Nä, nu sitterjag just på engelskan och ska försöka skriva lite om slumdog millionair som jag såg förra måndagen, Jag har väldigt svårt att skriva ner mina tankar och funderingar för jag hade inte så många. Jag bryr mig egentligen ite så märkesvärt och tyckte den var lite långdragen.  Självklart var det väl en ganska stark film på vissa sätt men hur ska jag kunna få ner det i ord. Frågan är ju! Några ideér?
ska försöka hinna bli klar med den nu idag, då kaske man slipper komma imorgon ;) Ännu längre sovmorgon ;)
Yääää haha

Ha en superbra dag!
Kram på er
/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0