Panik!!!

jag har just kommit på att om mindre än 8 månader är jag officiellt arbetslös.
och jag har ännu inte en liten enda aning om vad jag vill bli eller göra!
självklart vill jag helst ha jobb på hurtigruten ett tag, men om jag inte får det? vad händer då?
jag har läst på arbetsförmedlingens sida, gjort alla sorters tester för att se vad jag passar som, men när jag läser vilka jobb som finns passar jag inte in någonstans!
Jag är ingen hård, skoningslös människa som ska till toppen oavsett vad. inte alls! jag skulle gladerligen ge ett billigt pris till någon som fråga och skulle jag på något konstigt sätt göra ett bra jobb och kanske befodrad skulle jag glatt föreslå någon som behövde det mer än jag! vem fan skulle då vilja ha mig?
jag har tappat tron på vuxenlivet. jag kommer vända hamburgare resten av mitt liv. fuck it!

Pengar! det känns också jobbigt, hur skrutt kommer jag kunna få fram pengar till allt jag vill göra, speciellt om jag inte ens kommer att kunna jobba. nä, jag vet vilket "yrke" som skulle passa bäst. Hemmafru till en rik man. thats it.
bara jag slipper laga mat, städa och allt det.... för det suger jag också på ;)
jag hade en dröm för inte allt för länge sedan.
Fara till USA (eller någon annan stans såklart)
gifta mig med en rik (äldre?) man som sedan avlider och ger alla pengarna till mig.
aaa, det skulle allt vara bra härligt!
ist sitter man här som fattig student som inte ens kommer att kunna utbilda mig till något vettigt, måste önska sig ett liv av kärlek, och ett lyckligt liv som en i mängden!
nee superstjärnan i mig ligger väldigt långt bort!

mitt fantastiska, glamorösa liv kallar, måste duka bordet!
ge mig!
/S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0