28 dec

ligger på min hårda bäddsoffa och försöker sträcka ut min rygg. Efter 6 nätter utan min mjuka, perfekta säng som man inte får ont i ryggen av börjar min rygg att protestera. Jag kan inte längre sitta i soffan eller på en stol utan att efter någon minut  känna en bolmande smärta krypa från korsryggen upp mot nacken. inte behagligt. Ligger jag däremot på den hårda bäddsoffan som bidrar til smärtorna verkar ryggen acceptera läget och endast göra sig till känna med den konstanta känslan att jag faktiskt har ryggmuskler. Och en ryggrad.
Rummet jag ligger i är målat i en ljustblå ton med vita sträck. inte sträck men konstiga märken. Som ett konstigt möster i hela rummet. Jag blir förvirrad när jag stirrar in i den vit/blå väggen och försöker fundera ut hur i allsina dagar hur de hittat en målarfärg med sådana mönster och tänker såklart på kalle ankas julafton.
Den allra bästa scenen i den timmes långa nostalgikänsla man får varje julafton är tomtens verkstad. är inte det julafton så säg. Tomtenissar som sjunger ut sin glädje för att bygga leksaker till bortskämda skitungar som inte ätit upp sin mat.
och tomten som är go och glá och skrattar gör han varje da.
Samma sak gäller även där. Målarfärg i olika mönster, inge mer måla mönster för hand inte! Tomtens verkstad, dit måste jag åka!

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0